Известие

Collapse
No announcement yet.

Загрява колата...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Загрява колата...

    Първо здравейте на всички.
    Колата е alfa romeo 145 1.6 T.S 16V. 2000 г.
    Имам следния проблем с колата.
    Когато е запалена на място ми се случва температурата да стига близо 110 градуса за около 30 секунди, след което пак пада на 90 седи седи малко и аи пак нагоре. Отварям капака и чакам да се включи перката на радиатора. Вклюява се на около 100 градуса 100 и нещо.
    Сега най-интересното е чя става много рядко по принцип се включва на 91 - 2 град. Прочетох от форума че има две степени на перката.Предполагам че едната се вклюява на 91 - 2 а другата близо на 100. С една дума възмовно ли е да презкача първа степен, просто да не тръгва секи път ? Или е нещо друго датчик ?

    Зада не пускам друга тема ще питам още нещо за маслото на скоростната кутия. По каталог го дават
    " TUTELA ZC 75 SYNTH - SAE 75W90, API GL 5 " но аз си купих
    " TUTELA ZC 75 SYNTH - SAE 75W80, API GL 5 " просто ненамерих друго.
    Различават се по това
    W90 и W80. В масларницата ми казаха че проблем няма да има. И все пак да попитам пречи ли нещо че се разминават по тия параметри ?
    Благодаря на всички предварително.
    Сега я купих колата преди 15 дена и още не съм много ориентиран.
    145 1.6 16v

  • #2
    !

    честито за колицата колега , да и се кефиш и да си я гледкаш. сега има тема както ти каза вземи я прогети хубаво, има много имформация. имаш ли климатик? датчика за перките е долу в дясно на водния радиатор(погледнато отпред) ако е с 3 извода значи и ти имаш 2 степени на перките(поне на моя боксер е там за твоя двигател не сам сигурен , но е проблизително така принципа на работа) на самия корпус зад радиатора(дето са закрепени перките) има един реостат през него минава 1 степен. обикновенно ако не ти е прецакан датчика на радиатора, този реотат или прекасва или му се окисляват клемите и не контактува (дано ка е това щото маи е скап) 2 ра степен е директно от датчика и обикновенно ако си с клима я управлява един презостат като го вкучиш направо на 2 ра степен тргват перките. за градусите имаше манал спор кога влучва и кога изклучват степените и накрая ми изтриха мненията щото си мислят че всичко знаят ... ама маи не е така
    НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

    Comment


    • #3
      Не мога да помогна с конкретен съвет по темата, но понеже vamfan спомена пресостата, а аз скоро сменях, ще вметна, че го взех за 55 лв и върши работа. Оригиналните (каквото и да означава това ) са по 140-160 лв
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Re: !

        Първоначално публикувано от vamfan
        честито за колицата колега , да и се кефиш и да си я гледкаш. сега има тема както ти каза вземи я прогети хубаво, има много имформация. имаш ли климатик? датчика за перките е долу в дясно на водния радиатор(погледнато отпред) ако е с 3 извода значи и ти имаш 2 степени на перките(поне на моя боксер е там за твоя двигател не сам сигурен , но е проблизително така принципа на работа) на самия корпус зад радиатора(дето са закрепени перките) има един реостат през него минава 1 степен. обикновенно ако не ти е прецакан датчика на радиатора, този реотат или прекасва или му се окисляват клемите и не контактува (дано ка е това щото маи е скап) 2 ра степен е директно от датчика и обикновенно ако си с клима я управлява един презостат като го вкучиш направо на 2 ра степен тргват перките. за градусите имаше манал спор кога влучва и кога изклучват степените и накрая ми изтриха мненията щото си мислят че всичко знаят ... ама маи не е така
        Утре ще видя тия работи дето ми ги каза дали ги и ма и какви са и ще пиша !
        145 1.6 16v

        Comment


        • #5
          trustworthy и vamfan говорят за различни неща. "Пресостата" е свързан с климатика, а "реостата"(то не е точно реостат, а си е едно просто съпротивление) е това, което те интересува и vamfan е казал горе долу какви са му проблемите. Не знам на ТС-овете как е, но на моята 145-ца, проблема не беше в клемите, нито в самото съпротивление, а в един термобушон, който изключва съпротивлението от веригата и по този начин не позволява включването на първа степен. Има тема в раздела, в която е описано как може да се отремонтира, а иначе ново в ТиН струва около 40 лева - друг е въпроса, че го нямаше в наличност. Бобо каза, че го има в Александър ауто, но като ходих до там бяха затворили и не успях да си купя т.е. не мога да ти кажа каква е цената там.
          Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
          Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
          Lancia Kappa 2.4 5.20

          Comment


          • #6
            Тю! Аз си мисля за климатика и въобще не стоплям, че тука казусът е друг Напекло ме е нещо май
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #7
              Значи проблема се задълбочава :
              Ккво разбрах днес. Ако колата е на място както бях писал по горе при 92-3 градуса се включва перката така може да си седи два дена сигорно никакъв проблем.Проблема идва когата се включи , работи някакво време и изключи климатика. Тогава перката почва да не включва .
              Значи обобщавам за да е по ясно:
              Колата е спряна на място , всичко работи нормално, перката включва на 92-3 град. и температурата е стабилна около 90 град. Пускам климатика след малко го спирам, колата почва да загрява перката почва да се включва на 100 градуса и повече.
              Незнам и майсторите дигат рамене.
              Утре ще ходя пак. Самнява ме да се разбере от какво е.
              Да не е като се върти перката докато е включен климатика да охлажда нещо някакъв датчик и след това да не реагира адекватно. Аз само така мога да си го обясна.
              Ако някой има идея да каже, поне малко да мога да помогна в сервиза като ги насоча. Защото иначе ще почнат да сменят наред.
              145 1.6 16v

              Comment


              • #8
                !

                точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах
                НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

                Comment


                • #9
                  Re: !

                  Първоначално публикувано от vamfan
                  точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах
                  Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    явно наистина не ти работи съпротивлението за 1-ва степен
                    дали работи, най-лесно се проверява при студен двигател
                    палиш и включваш климатика
                    трябва след около 1 минута да започне да върти перката за охлаждане на радиатора, след около 5-10 секунди перката трябва да започне да върти на по-високи обороти
                    ако направо ти се включва на високите обороти, значи не работи

                    и един съвет от мен
                    отиди на някоя автомивка и си измии радиаторите, най-добре става ако са свалени
                    личен опит

                    Comment


                    • #11
                      Re: !

                      Първоначално публикувано от Bobo
                      Първоначално публикувано от vamfan
                      точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах
                      Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си
                      да така ще разбере дали е от датчика на радиатора или презостата, като гги изклучва и ще види дали пак му прави сащия номер
                      НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: !

                        Първоначално публикувано от vamfan
                        Първоначално публикувано от Bobo
                        Първоначално публикувано от vamfan
                        точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах
                        Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си
                        да така ще разбере дали е от датчика на радиатора или презостата, като гги изклучва и ще види дали пак му прави сащия номер
                        Аз от тоя ти пост нищо не разбрах! Освен тва на боксера системата на перките е различна от на ТС И освен тва прочети много внимателно какво е написал голямата риба

                        Да не говориме че при ТС от 2000 година нема нищо общо нито със стария ТС нито с Боксера
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #13
                          Re: !

                          Първоначално публикувано от Bobo
                          Първоначално публикувано от vamfan
                          Първоначално публикувано от Bobo
                          Първоначално публикувано от vamfan
                          точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах
                          Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си
                          да така ще разбере дали е от датчика на радиатора или презостата, като гги изклучва и ще види дали пак му прави сащия номер
                          Аз от тоя ти пост нищо не разбрах! Освен тва на боксера системата на перките е различна от на ТС И освен тва прочети много внимателно какво е написал голямата риба

                          Да не говориме че при ТС от 2000 година нема нищо общо нито със стария ТС нито с Боксера
                          ами успех тогава с откроването на проблема
                          НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

                          Comment


                          • #14
                            Забавих се малко , бях на село и неможах да пиша.Извинявам се !
                            Значи тва за парва степен дето прилича на реотан отдолу с малак бушон е изгоряло !!! Макар че утре ще го сменя немисля че колата ще се отрави.
                            Какато писах предпоследния пат : Загрява само когато е пускан и спрян климатика. Само на място но ако сам в задрастване то е сащото.Перката невключва пак градусите са близо 100 105 , затова немисля че като оправя първата степен ще се оправи.На тия градуси трябва да работи втора. Значи , мисля че се получава някакъв бъг в таблото кадето е тва дето показва и то само тая работа с климатика. Веднага обяснявам защо:
                            Отварям капачката на разширителният съд когато стрелката на таблото показва 115 град. е , че то нищо нестава нито кипи нито пръска нищо знчи не са толкова градусите или не е отворен кръга ? Наистина сичко грее ма маи датчика в таблото показва някои градус отгоре.
                            АКО ИМА РАЗВИТИЕ ПО ТЕМАТА ЩЕ ВИ КАЖА
                            145 1.6 16v

                            Comment


                            • #15
                              щом се съмняваш че не ти е отворен кръгъ , може да ти е блокирал термостата на затворено положение. виш маркучите от радятора дали са топли и двата и ще разбереш дали ти отваря
                              НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

                              Comment

                              Working...
                              X